Може ли маркетингът да подобри потребителските нагласи?
Маркетинг поведение |
То се осъществява и с цел при неблагоприятни ситуации да се пристъпи към промяна на нагласите, като по този начин да се създадат по-благоприятни предпоставки за отприщване на желаното поведение в маркетинга - закупуване на определената стока.
Преди да се предприеме търсене на възможности за промяна на нагласите, е важно да се отбележи наличната вече нагласа. Обикновено за тази цел се използват три фактора:
- Посоката – дали изследваното лице одобрява или не конкретната стока;
- Степента – тук се има предвид стойността, която изследваното лице придава на предмета (определя се по конкретна скала);
- Важността – тук следва се взема под внимание значението, което изследваното лице придава на съответния предмет, според който е формирана нагласата.
В много от изследванията, усилията са насочени предимно към първите два фактора. Би било добре да потърсим отговор и на други въпроси, имащи пряко отношение към практиката на маркетинг специалистите, а именно:
- Всички ли нагласи проявяват еднаква чувствителност към промяна?
- Кои нагласи са особено трайни и как може да бъде осъществен процесът по тяхната промяна?
Задачата да се промени нагласата, произлиза от връзката между нагласа и поведение, и съществуващите особености между тях. По отношение на възможността, чрез информацията да се повлияе на нагласите може да се каже, че в процеса на комуникация и от собственият си опит, човек формира нови нагласи.
Процесът на учене е от съществено значение, особено т. нар. имитационно учене. Нагласите се появяват в резултат на преработването на новата информация и последващата оценка за рекламирания обект. Формираните в този процес позитивни мисли подпомагат процеса на повлияване. Негативните, напротив - възпрепятстват процеса на повлияване и подобна реакция би могла да се появи, не само като резултат на вътрешна контрааргументация, но и като следствие от многократно повтаряне на рекламното предлагане.
Очертаните възможности маркират само най-общо връзката между нагласата и повлияващата комуникация. Но за един маркетинг специалист, например - въпросът е от съществено значение, което налага неговото задълбочено изучаване и познаване в детайли.
Тази статия участва в конкурса на Rave Marketing »
http://www.rave-marketing.com/promo-100leva
Photo: office.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Автор: Елвис Методиев
Личен сайт: http://metodiev-design.com
Елвис е студент с рaзнообразни хобита. Едно от тях е писането на статии от всякакъв тип.
Автор: Елвис Методиев
Личен сайт: http://metodiev-design.com
Елвис е студент с рaзнообразни хобита. Едно от тях е писането на статии от всякакъв тип.
бутон за социални мрежи
Няма коментари:
Публикуване на коментар