четвъртък, 8 март 2012 г.

Канали на маркетинга

Добрият маркетолог разбира нуждите на целевият пазар, желанията и търсенията, включващи потребностите на хората като храна, въздух, вода, дрехи, подслон.

Нуждите създават пазарите. Пазарите, заедно с други социални влияния, действат на желанията - рекламират идеята, че Мерцедес ще задоволи нуждата за социално положение на хората. Но дали създават нуждата за социално положение? Обществото задоволява потребностите и желанията си чрез продукти. Продуктът е всяко предлагане, което може да задоволи една нужда или желание.

Хората се нуждаят от почивка, образование и забавление. Тези нужди се превръщат в желания, когато са насочени до определени обекти в състояние да задоволят потребностите си. Американецът се нуждае от храна, но иска хамбургер, пържени картофки и газирани напитки. Един мавританец се нуждае от храна, но иска манго, ориз, леща, боб. Очевидно е, че желанията са обусловени от обществото на хората.

Търсенията са желанията за определени продукти, финансирани от разплащателната възможност. Много хора бленуват за мерцедес, но малко имат възможност и готовност да го купят. Компаниите не трябва да измерват колко хора желаят продукта им, но също и колко всъщност биха били съгласни и имат възможност да го купят.

За да достигнe до целта на пазара, маркетологът използва три вида маркетингови канала.

1. Канали за комуникация - доставя съобщения до купувачите и ги получава от тях, чрез вестници, списания, радио, телевизия, електронна поща, телефон, билбордове, рекламни брошури, компакт дискове и интернет.

2. Канали за разговор, чрез електронна поща и безплатни номера - за да балансира обикновените монологови канали като рекламите.

3. Канали за дистрибуция - показва или доставя  продукти или услуги на клиента - складове, превозни средства, търговски канали като дистрибутори, търговци на едро и на дребно.

4. Канали за продажба - за  повлияване на сделки с бъдещи клиенти. Заедно с дистрибуторите и продавачите на дребно, тези канали включват  банките и застрахователните компании, съдействащи за сделките.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Още за маркетингът вижте тук:
http://www.inter-reklama.com/blog-marketing-dnes.html

1 коментар: